Wednesday 27 January 2010

Perang Poster Besar-Besaran PRK UMS 2009

UMS, 27 Jan: Perang poster besar-besaran di sekitar tempat utama di Universiti Malaysia Sabah (UMS) bermula selepas tamat sesi rapat umum di kolej Kediaman CD. Dalam kedinginan malam jentera PRK 09 masih berterusan menampal, menyiapkan, memasang poster calon.

Tenaga-tenaga pemasang poster

Rehat menghirup udara sejuk malam

Fokus utama adalah tempat-tempat yang menjadi tumpuan mahasiswa seperti hentian bas di perpustakaan UMS, hentian bas Dewan Kuliah dan juga tempat kemuncak rapat umum calon di kafetarian kolej kediaman E.

Bersama dengan calon nombor 3 (Undi 03)

Menjengah kedinginan malam terasa keseronokkan dalam bekerja beramai-ramai sambil menikmati rasa keterikatan antara satu sama lain bekerja dari awal sehingga ke akhir. Cengkaman keletihan dan juga kelesuan kudrat memaksa diri untuk dihiburkan dengan suasana bekerja dalam gelak-tawa.

Satu perkara untuk semua mahasiswa dalam mendokong cita-cita, pandangan dan juga matlamat yang membawa kepada perjuangan haruslah diingat untuk menghargai dan menghormati antara satu sama lain. Kita bekerja kerana Allah s.w.t. tetapi ketahuilah hakikat manusia itu lemah dan tidak sempurna dan memerlukan teguran dalamm keadaan yang baik dan beradab sebagai menghormati nilai-nilai kemanusiaan seperti mana yang telah dituntut dalam Al-Quran dan Al-Hadis.

Setiap apa yang berlaku adalah satu ketentuan Allah s.w.t. Perjuangan mahasiswa yang matang tidak meletakkan emosi sebagai sempadan utama dalam menyelesaikan setiap masalah tetapi berfikir dengan kewajaran mengikut lunas-lunas kematangan dalam berfikir seorang mahasiswa yang rasional.

Sekadar coretan untuk dikongsi kepada sahabat dan sahabiah seluruh kampus sebagai peringatan bersama.

HIDUP!! HIDUP !! MAHASISWA !!

No comments: