Friday 22 May 2009

Zamrby Rampas Kembali Perak

Terbaca berita berkenaan krisis di perak seolah-olah tarik-tali yang tidak berkesudahan akhirnya buat masa ini memihak kepada Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir selepas permohonan rayuannya diterima oleh Mahkamah Rayuan mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi sebelum ini.

Perubahan yang berlaku dalam keadaan rakyat seolah-olah terpinga-pinga dengan apa yang berlaku. Tidak kurang juga yang tidak memahami situasi perkara yang berlaku di Perak. Krisis di Perak boleh di anggap nilai politik yang ada di Malaysia.

Mewakili rakyat secara jujur

Mandat yang dipikul sebenarnya adalah perkara amat besar dan tidak boleh dipermainkan di atas sebab-sebab tertentu tetapi sebaliknya satu keikhlasan yang sebenar perlu hadir dalam diri bukan sahaja kepada Menteri Besar tetapi juga keseluruhan kepimpinannya. Jika diaamati situasi yang berlaku ada kekotoran yang terselindung. Sedar atau tidak dalam situasi tersebut sesebuah kepimpinan perlu kembali merujuk rakyat. Terpulang kepada rakyat untuk menentukan keputusan. Tidak pasti kenapa tidak berlaku perkara sedemikian? Sedangkan dalam apa-apa hal rakyat yang perlu diutamakan.

Kuasa di tangan rakyat

Walauapapun yang berlaku kita mendoakan keadilan yang sebenar akan berpihak kepada pihak yang benar-benar jujur dan tidak menjadikan kepentingan peribadi sebagai perkara utama. Yang salah tetap salah dan yang benar tetap benar. Insyallah.

Salam Siasah

1 comment:

Hafiz said...

kita doakan agar rakyat perak tenang mhadapi situasi sebegini...