Sunday 24 May 2009

Pengganti ADUN Manek Urai

Al-Fatihah kepada Allahyarham Ismail Yaakob 60 tahun yang telah kembali ke rahmatullah semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat Allah s.w.t

Patah tumbuh hilang berganti mungkin itulah ungkapan yang sesuai dijelaskan untuk membawa maksud kepada perubahan kepada pengganti kepada Allahyarham di kawasan membesarnya ibunda nur_mahasiswa untuk beberapa tahun. Melihat kepada situasi negara yang berlaku pada ketika ini tidak mustahil ada pengaruh terhadap keputusan pengundian di Manek Urai samaada calon dari PAS akan kekal atau sebaliknya.

Manek Urai adalah antara salah satu daripada tiga ADUN dalam parlimen Kuala Krai selain Dabong dan Mengkebang.

Selaku mahasiswa yang melihat melalui jendela perspektif mahasiswa perubahan tetap ada. Nur_mahasiswa mengharapkan orang yang bakal mengisi kedudukan tersebut adalah dari kalangan yang mampu member manfaat kepada rakyat bukan sahaja dari sudut kebendaan dan materialistik semata-mata tetapi pengisian jiwa dan rohani selaku manusia. Apa yang diharapkan adalah kemenangan untuk mereka yang memperjuangkan Islam sebenar.

Kawasan yang hampir majoritinya Melayu ini dilihat mampu bangun dan terus bangkit dalam pelbagai aspek walaupun beralih tangan. Semoga perubahan yang akan datang akan terus membawa kebaikan kepada semua. Insyallah.

No comments: