Thursday 4 February 2010

KEMPEN KESELAMATAN JALAN RAYA DAN PEMAKAIAN TOPI KELEDAR MOTOSIKAL DI UMS


Kota Kinabalu 5 Feb: Pada jam 9.00 pagi bertempat di Galeri, Bangunan Canselori Universiti Malaysia Sabah telah diadakan syarahan oleh YB. Datuk Rahim Bakri, Timbalan Menteri Pengangkutan Malaysia, Sempena Kempen Keselamatan Jalan Raya dan Pemakaian Topi Keledar Motosikal dan tajuk syarahan yang disampaikan oleh tetamu adalah berkisar berkenaan hubungan antarabangsa.

Mohon maaf daripada pihak penulis tidak sempat menghadiri syarahan yang disampaikan tetamu berhormat kerana urusan akdemik untuk pelajar tahun akhir.

Hanya yang sempat diambil intipati adalah ucapan daripada Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni (TNC HEPA) Prof. Madya Dr. Hj. Kasim Hj. Md. Mansur.

Berdasarkan ucapan yang disampaikan oleh TNC HEPA mengucaokan ribuan terimas kasih kepada tetamu yang dijemput atas penyampai maklumat yang ‘solid’

Menurutnya lagi mahsiswa perlu mengambil pendekatan yang positif dalam semua perkara dalam merencana pembangunan negara dan elemen keselamatan juga perlu dititikberatkan juga.

Tambahnya lagi beliau ingin melihat mahasiswa tidak jumud dalam berfikir tentang kehidupan dan tidak meletakkan sikap ‘learning only in the classroom’ tetapi perlu ada sesuatu nilai tambah yang member kelebihan untuk mahasiswa apabila ditemuduga dan berdepan dengan suasana kerja sebenar nanti.

Turut hadir dalam majlis ini adalah Presiden Majlis Perwakilan Pelajar UMS sesi 2009/2010 saudara Faezan.Hamidun.

Seperkara lagi berikut serba sedikit maklumat yang boleh dikongsikan kepada semua mahasiswa untuk member sokongan kepada kempen kesedaran

Pemberian Topi Keledar Percuma Kepada Mahasiswa UMS di Dewan Resital jam 2.00 Petang ini (Jumlah yang dimaklumkan 300 buah dan siapa cepat dia dapat)

Majlis pagi tadi berakhir pada jam 10.42 pagi dengan jamuan ringkas.

No comments: